.

Blood+ recenze

10. října 2010 v 17:37 | Haruko-sensei |  Anime recenze
Ráda bych začala tím, že Otonashi Saya byla až do soudného dne víceméně normální středoškolačka, ale bohužel nemůžu, protože ona nebyla normální ani méně. Ve škole válí na tělocviku a nejstarší vzpomínky, které má, jsou tři roky staré. Žije se svým adoptivním otcem a dvěma bratry v Okinawě, spořádá toho dvakrát tolik co oni dohromady, a pravidělně dochází na krevní transfúzě do nemocnice. To není zrovna normální život, že? Ale oproti tomu, co jí čeká, je to úplná idylka.

Jednoho dne ve městě uslyší zvláštní, podvědomou melodii. Když jde za zdrojem toho zvuku, najde podivného muže v černém, který vypadá, jakoby ani nepatřil do téhlůe doby, jak hraje na cello. Ta hudba ji úplně uchvátí, ale když chce s tím chlapíkem promluvit, on náhle zmizí. A Saya si uvědomí, že si ve škole zapomněla tenisky. A jelikož je večer a ona je neohrožená dívka, rozhodne se pro ně zajít.

Ve škole se stane ale svědkem něčeho divného- pokusí se jí sežrat neuvěřitelně odpudivá příšera, která si ještě předtím jako hlavní chod dala Sayina učitele tělocviku. A i když se jí Saya pokusí utéct, nepomáhá to. Ale najednou se odnikud vynoří ten neznámý chlapík s cellem. Řízne se a dá protestující Saye napít vlastní krve. Potom vyndá ze svého pouzdra meč, podá ho Saye a řekne dvě slůvka: "Bojuj, Sayo." A Saya monstrum, ke svému vlastnímu překvapení, opravdu zabije.

Od té doby dojde k nečekaným zvratům- ukáže se, že Saya je jediná, kdo může tyhle potvory, svou krví, zabít a že je tvoří někdo, kdo Sayu už dlouho nemá rád. A ten někdo ji chce zabít, aby mohl ovládnout svět. Nebojí se zabít kohokoli, kdo by mu v cestě mohl překážet. A tak Saya cestuje spolu s tajemným Hajim a další organizací na ochranu lidí před těmihle zrůdami po světě a hledá onoho nepřítele. A do toho čas od času znenádání omdlí, jako kdyby byla ospalá, a hlavou se jí promítají vzpomínky, které snad ani nevypadají, že by byly její. Co to má všechno znamenat?

Moje hodnocení:
Anime z roku 2005-2006 je nepřímé pokračování filmu Blood: The last Vampire a má 50 dílů, u kterých se rozhodně nudit nebudete. Pokud máte rádi klasickou řežbu mečem, upírský žánr a hlavně kvalitní děj, je tohle anime právě pro vás. Grafické zpracování sice nepatří mezi nejlepší, ale po pár dílech si zvyknete a co jsem ocenila bylo, že výrazy postav zachovávali v reálu, žádné pitvoření. A hudba.....no, openingy a endingy mě moc nenadchly, ale ostatní se jim moc povedlo.

Další velké plus je za charaktery postav. Je jich tam dostatek, ale nemáte problém je od sebe rozeznat, neplete si je, jak se mi to stalo u některých jiných anime. O to víc jsem potom byla vedle z toho, když pak začali postupně umírat xD. A záporáci? Další plus. Každý má své důvody, proč se chovat tak, jak se chová, a jejich příběhy jsou pěkně vykreslené. Pokud tam najdete jedinou postavu, která vás vytočí, smekám klobouk, protože mě se to nestalo xD.
A na závěr jedno varování- v tomhle anime krev stříká proudem, takže pokud nemáte rádi tenhle "drsnější" žánr, vyhněte se Blood+ obloukem.

Openingy:
Aozora no Namida by Hitomi Takahashi (eps 1-13)