.

Fruits basket- Recenze

8. března 2011 v 10:00 | Haruko-sensei |  Anime recenze
Hlavní hrdinka se jmenuje Honda Tohru a je to přesně je ten typ anime postavy, kterou máte chuť zabít už v první epizodě- neustále pozitivně naladěná, snaživá, hodná, milá, pracovitá a ,bohužel, i blbá. Její máma nedávno umřela při dopravní autonehodě a Honda nemá kam jít, protože v domě jejího dědečka už žije tetina rodina a ta ji nemá ráda, takže jí řekli, že dům je v přestavbě a nemůže tam být. Takže žije ve stanu, který je postavený na pozemku, který kdysi patřil k jejich domu, ve kterém teď bydlí její spolužák, školní idol Sohma Yuki. Jednoho dne ovšem rodina Sohma objeví její stan. Pán domu, Shoma Shigure nabídne Tohru, že u nich může bydlet, dokud dědeček dům nepřestaví. Tohru nabídku přijme a začne ji dělat univerzální služku. V domě totiž žijí jenom tři lidi, a ještě ke všemu kluci- kromě Yukiho a Shigureho ještě jeden puberťák Kyou. Přestože Yuki je proti, Tohru se u nich zabydlí (mezitím její stan zavalí seseun půdy a kluci jí musí najít fotku její drahé mámy). A hned objeví náhodou tajemství rodiny Sohma- Tohře se podaří omylem obejmout Kyoua a ten se přemění na kočku. Rodina Sohma je totiž prokletá a jejich členové se proměňují do zvířete zvěrokruhu, v jakém se narodili, pokud je obejme člověk opačného pohlaví. Říkáte si, že kočka přece není zvíře zvěrokruhu? Správně. Jeden člen rodiny Sohma je víc "prokletý" než ostatní, nosí v sobě kočičího démona, k čemuž že váže legenda. Čím déle Tohru bydlí u rodina Sohma, tím víc rozplétá jejich tajemství a poznává další a další členy rodiny.

Moje hodnocení: Vidíte to i v recenzi, že Tohru-san opravdu miluju xD. Ale je fakt, že to je na anime asi jediná výrazná chyba (ale zato velká). Anime je hodně vtipné, pozitivně naladěné a má dobrý příběh. První půlka je klasický průměr, na který je dobré koukat, když nemáte co dělat. Ale potom už začíná přitvrzovat a poslední dvě epizody stojí fakt za to. Ale děj není to, co je na anime nejlepší. A ani grafika, ne, protože ta nijak zajímavá není. Jsou to postavy. A to postavy s velkým P, protože až na Hondu je každá postava absolutně jedinečná se svojí minulostí a každá postava, ať už vedlejší nebo jedna z hlavních, je opravdu propracovaná, a obstarávají 50% celkového humoru. A proto právě díky těm postavám tohle anime doporučuju xD.

Opening: Ritsuko Okazaki- For Fruits basket
Ending:
Chiisana Inori by Ritsuko Okazaki (eps 1-24,26)