.

Tenjou tenge- recenze

23. května 2011 v 19:36 | Haruko-sensei |  Anime recenze
Určitě taky takový týpky znáte. Frajírci, co si o sobě myslí, že jsou prostě nejlepší, vyrostli na pouličních rvačkách z ulice a neuběhne den, kdy by se nezapletli alespoň jednou do rvačky. A takoví jsou přesně naši hrdinové, u kterých příběh začíná (oni totiž nejsou hlavní, takže proto ten výraz nepoužívám).
Makihara Bob a Souchirou Nagi nastupují na střední. Přesněji na akademii Todo. A hned si tam vkráčej s úmyslem ji ovládnout. Jenže docela narazí. Todo akademie je totiž akademie bojových umění, která se snaží shromáždit co nejvíce technik a bojových stylů, které by jinak zanikly. A, jak naši pánové brzo zjistí, většinou hodně silných technik. Hned první den dostanou pořádně na p*del, konkrétně od jednoho z nejsilnějších klubů na škole, Jyuuken klubu. Do onoho klubu se Nagi a Bob po své první prohře přihlásí, aby se staly co nejsilnějšími a mohly porazit ty nejsilnější na škole. A že se mají na co těšit. Todo akademie se na první pohled může zdát jako normální škola, ale ve skutečnosti má spoustu tajemství. Například, Výkonná rada. Dohlíží na dění ve škole, aby si nikdo nedělal nic v rozporu s pravidly. Vede ji nejsilnější člověk na škole, Takayanagi Mitsuomi. Ten je starší bratr Masatakiho, který chodí do Jyuuken klubu. Jyuuken klub vede Natsune Maya, jejíž minulost je nějak spojená s Výkonnou radou, a hlavně s Mitsuomim. Jyuuken klub vede po svém bratrovi, který na škole záhadně zemřel. Ale to hlavní- Maya vede společně s Jyuuken klubem válku proti Výkonné radě, kterou se snaží úplně rozdrtit. A má šanci, protože každý rok se konají velké zápasy mezi kluby právě o post Výkonnné rady. A pokud porazí všechny zbývající kluby, mají možnost bojovat a porazit i Výkonnou radu. Ale k tomu potřebují víc lidí, a tak se Maya rozhodne, že Boba a Nagiho bude trénovat. A ti postupně zjišťují, že nic není, jak se zdá, že důvod sporu mezi Jyuuken klubem a Výkonnou radou má mnohem hlubší kořeny než obyčejná nenávist a že na pozadí toho všeho jsou ještě větší hráči s ještě většími plány.

Moje hodnocení: Tak jo, hned po prvním dílu mi bylo jasný, že tohle není anime pro holčičky xD. Jenže já nejsem žádná měkota, násilí a krev miluju, takže jsem do toho šla. No, moc shonen/ecchi anime jsem neviděla, takže nemůžu porovnávat, nicméně bych řekla, že Tenjou tenge se povedlo. Je pravda, že skvostnou grafikou asi neoslní, zato ovšem souboje patří k jedněm z nejlepších, jaké jsem kdy viděla. Nevyskytujete se zde žádná zbytečná vycpávka mezi souboji, prostě když do někoho bušim, tak dokud buď nechcípne, nebo minimálně neupadne do bezvědomí, samotné souboje jsou hodně propracované, efekty slušné. Najdete tady pár vtipných okamžiků, ale jinak jde spíše o drama. Co mě ale překvapilo, na pouze 24dílné shonen anime se zde vyskytuje pořádný příběh, takže souboje vám dávají smysl, a to hodně zamotaný příběh, ale naštěstí pochopitelný. Jedna malá připomínka: nenechte se zmást prvním dílem. Po něm se totiž anime může zdát klišovité a jako další plytká shonenovka. Ne, dokoukejte to do konce. V tomhle anime nejde ani tak o přítomnost, jako spíše o minulost. Skoro víc jak půlka epizod se točí kolem minulosti, proč je to teď tak, jak to je, a vysvětluje své následky do přítomnosti. A nezískejte špatný dojem- určitě to není špatně. Děj se posouvá jako po másle, a i když asi dvě epizody pekelně nudí, ostatní vám to bohatě vynahradí. Další obrovský klad anime, jako ostatně skoro všude, jsou postavy. Tady má každá postava racionální důvody (dobře, až na jednu, kterou bych nejradši odstřelila, a nic nemůže být dokonalý) svého chování, a to se doráží i v soubojích. Hudba byla skvělá, i když z endingu mě fakt po pěti posleších začala bolet hlava. Našla jsem jenom jeden zápor: Anime není vůbec dokončené, takže ti, co čekají na velké rozzuzlení, utřou nos. Takže, moje shrnutí: Nemáte-li rádi souboje nebo ecchi, obejděte to obloukem. Pokud to není pravda, tohle vám nemůže chybět v seznamu, na co se podívat. Nebudete litovat.

P.S.: Existují i dvě OVA. Určitě je k tomu zkoukněte, stane se tam pár důležitých momentů, co stojí za to.
P.P.S.: Bylo vytvořeno podle mangy. Ta manga je ukončená (Hallelujah!), má 136 kapitol, jejím autorem je Oh!Great. Pokud vám to jméno připadá povědomé, nedivte se, je to ten týpek, co stvořil taky Air Gear. Upřímně, já tu mangu četla. Je o dost brutálnější a ecchiovější než anime, a je tam textu jak nas**no, a to ještě to nikdo nepřekládá do češtiny. Představte si ang. text v manze o víc jak 200 slovech, a máte jasnou představu. Jinak s koncem jsem byla spokojená, až na jednu událost, co mi to jaksi zkazila. Ale to je otázka názoru xD.

Opening: m.c.A·T- Bomb a head
Ending: Aiko Kayo- Ashitene motto

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.