.

Fate/Stay night- recenze

16. prosince 2011 v 22:42 | Haruko-sensei |  Anime recenze
Rok vydání: 2006
Žánr: shonen, fantasy, romance, supernatural
Počet epizod: 24

Emiya Shiro je sirotek, který jako jediný přežil požár před deseti lety. Ujal se ho jeden milý pán, shodou okolností čaroděj, a vychovával ho. Jenže pan čaroděj Emiya velmi rychle natáhl bačkory, a tak se o Shira stará prdlá tetička. A Shiro si žije spokojeným středoškolským životem. Jenže, jak se říká, náhoda je blbec, a tak jednoho dne se Shirův život obrátí naruby.

Důvod? Viděl, co neměl. Když se jednou zdržel v lukostřeleckém kroužku, viděl, jak na školním hřišti bojují dva hustě vypadající týpci. A než se chudák Shiro z toho šoku vzpamatoval, týpek v modrém kabátě ho probodl. A Emiya zemřel. A ne, tady příběh nekončí. V tu chvíli se na scéně objeví Shirova spolužačka, čarodějka, která ho těsně potom, co natáhne bačkory, dá do pořádku. Ačkoli si Shiro nic moc nepamatuje, při druhé setkání s modrým kabátem, týpkem jménem Lancer, si vše vybaví a začne zdrhat. A shodou okolností se mu podaří někoho vyvolat- Saber. Saber je vážná holka s neviditelným mečem, která Lancera odežene. A hned potom uslyší Shiro, který je proti násilí, něco, co opravdu nechtěl.

Každých deset let se koná boj o Svatý Grál, což je docela zábavná věcička, co vám prý dokáže splnit nějaké přání. Každých deset let je vybráno sedm čarodějů, kteří vyvolají svého sluhu, a svedou spolu boj na život a na smrt. A ačkoli Shiro bojovat nechce, tím že vyvolal Saber, se zařadil do okruhu těch sedmi mágů. A i kdyby bojovat nechtěl, je už pozdě, protože jakmile se o něm dozvědí ostatní mágové, půjdou po něm. Naštěstí tady existuje Saber, která hodlá Shira ochraňovat. A tak boj o Svatý Grál může začít!

Moje hodnocení: Přiznám se, fantasy anime nemám moc ráda, takže jsem ze začátku byla dost skeptická. Po prvním díle, kde se hlavní hrdina předvedl jako totální pablb, se moje nedůvěra ještě zvýšila. Naštěstí s přibývajícími postavami se kvalita o dost zvedla, hlavní hrdina se dokonce po čase na něco zmohl ( i když příšerná povaha zůstala) a děj nabral dostatečný spád na to, aby jsem vydržela až do 24 epizody. Jako obvykle, japonci si neodpustili poněkud zamíchat legendami, naštěstí ne na úkor kvality.

Hrozně dlouho jsem přemýšlela, co tomuhle anime vytknout (což je u mě docela úspěch, vzhledem k tomu, že na všem najdu něco špatného), a nakonec jsem na to přišla. Ačkoli děj anime je skvělý (navzdory tomu, že to bylo natočený podle předlohy jednoho hentai), vývoj vztahů mezi postavami je poněkud pomalý, takže když k něčemu konečně dojde, jenom protočíte oči vsloup a řeknete: "No konečně." A další zápor- hlavní hrdina. Nejenom, že i po patnácti epizodách neustále řve, že bojovat nebude, a chudák jeho sluha to za něj musí oddřít, ale navíc když už se k tomu boji odhodlá, najednou je super cool a nestačí ho nabodnout jednou, ale hned třikrát, aby konečně upad do bezvědomí, a stejně je schopnej se z něj hned probrat a zpacifikovat na hromádku. Vážně, ačkoli jsou všechny charaktery nereálný, nejsou nesmrtelný!

Animace je dobrá, kupodivu, a zpracování jednotlivých bojů je taky v pohodě. Jsem ráda, že nzmrvili ten konec, jinak bych je totiž musela zaškrtit. Anime určitě stojí za shlédnutí, je to dobrá shonenovka, která je ukončená, bez zbytečných protahování a s dobrými charaktery.

Opening:
Tainaka Sachi-disillusion
Tainaka Sachi- Kirameku Namida wa Hoshi ni