.

Blood C recenze

19. července 2012 v 21:41 | Haruko-sensei |  Anime recenze
Žánr: horor, mystery, supernatural, drama
Rok vydání: 2011
Počet epizod: 12

Všichni je známe. Takové ty městečka/vesnice, kde se celý rok nic neděje, všechny domy jsou postavené na jedné silnici, a najdete tam jednu sámošku, když máte štěstí, tak školu, možná cukrárnu, a to je vše. V anšem případě máme ještě kavárnu, což je nevídaný luxus, ale tak či tak, představte si prostě zapadákov ukrytý mezi horami a lesy. Ano, tam se bude náš příběh odehrávat.

Kisaragi Saya je, jemně řečeno, bezstarostná dívka, která bydlí se svým otcem ve svatyni, kde mu i pomáhá. Chodí do msítní školy spolu se svými kamarády, svačiny si vyzvedává u tátova kamaráda, který vede kavárnu a dává jí moc dobré cukroví (není to pedofil xD), a do školy chodí pořád pozdě, protože má slabost pro roztomilá malá zvířátka jako jsou kočičky nebo pejskové.

To je ale jenom ve dne. V noci Saya plní své povinnosti kněžky a likviduje svou silou a katanou nelidské zrůdy, které lidi zabíjejí,. aby přežily. A přestože je Saya silnější než obyčejní lidé a má lepší fyzičku, není to boj vůbec snadný. nehledě na to, že Saya musí zachránit všechny vensičany před újmou.

Po čase ale příšer začne přibývat, dokonce na Sayu i mluví, a jsou čím dál troufalejší, útočí už i za bílého dne, dokonce jsou i čím dál silnější. A Sayin úkol se stává čím dálů těžší, a začíná selhávat v ochraně. Ale vypadá to, že příšery jdou hlavně po ní. A Saya si začne uvědomovat, že něco není v pořádku. V prvé řadě, proč jí ty mosntra říkají tak divné věci. A jaktože pokaždé, když nějakou zabije, má okno? A proč si nepaamtuje ani jednu vzpomínku z dětství?

Moje hodnocení: Mám podezření, že se sám blog.cz zhrozil z tohohle anime, a proto mi tu recenzi radši vymazal xD. Ano, po nějaké době tady máme zase anime, které se Haruko opravdu nelíbilo. A přitom to vypadalo...velice slibně.

Měli byste vědět, že se jedná o jakousi mladší sestru k slavnému Blood+. To znamená stejné jádro příběhu a hlavní postavu. No, když jsem se dozvěděla, že vznikne adaptace (či co to je), byla jsem zvědavá. Proč? Návrh příběhu od CLAMP. Spolupráce s lidmi z původního Blood+. Hlavní dabérka Nana Mizuki. A teď mi řekněte- jak to mohli takhle nehorázně.....asjdhashfdjh.
Dobře, nebudu říkat, že to je to nejhorší anime, jaké jsem kdy viděla. Pokud jste neviděli Blood+, pravděpodobně se vám to bude líbit. Pokud jste ho viděli, dopadne to stejně špatně, jako když se Naruto vydal pro Sasukeho v původním Narutovi. *Facepalm* A víte co je nejvtipnější? To, co mělo být esem v rukávu anime, se stalo největším kamenem úrazu.

A tím je příběh. Chápu, že je zájem o mysteriózní anime a popravdě, to spiknutí mi tam ani tak nevadilo, pokud by se udělalo dobře, nic bych neříkala. Ale tohle....spiknutí vlády a blablabla....dobře. Beru. Největší zloun...beru. Nikdo není tím, za koho se vydává....beru. Ale proč PROBOHA fingovat desítky smrtí jenom proto, abyste je následně mohli zabít doopravdy? Navíc absolutně bez účelu? Ha?!
Mám pocit, že autoři chtěli na diváka použít terapii šokem a udělat z toho anime plné neočekávaných zvratů a přavapivých linií příběhů. A taky udělali. Jenže když uděláte naprosto nesmyslný zvrat, diváka to nevyšokuje, spíš si řeknete, WTF?! Prostě je to děj sice s halvou a patou, ale jednotlivé části na sebe nedolíhají, jestli víte, jak to myslím.
Taky jsem měla problém se spádem příběhu, a to si myslím, že toho by si všimli i ti, co starší anime neviděli- prostě šest epizod se nic neděje. Dalších 5 se díváte na masakr nebohých vesničanů a zoufalé pokusy Sayi všechny ochránit. A pak je najednou poslední díl, prvních deset minut se vysvětlí úplně všechno, co vám vrtalo v hlavě a zbytek...dalo by se to nazvat "Hostina příšer se společenskou hrou, kdo zabije támhletoho vesničana dříve, může si nechat jeho mozek."

Vlastně vůbec jsem měla občas pocit, že těch krvavých scén je tam až moc. A to je co říct, protože já krvavá anime mám poměrně v oblibě, ale tohle....když vám co minutu cenzura pokryje půlku obrazovky a vy vidíte jenom lítající krev a Sayin zoufalý výraz v záplavě černi, pomalu vám ani nedojde, co se tam vlastně děje. Jakoby to anime bylo vytvořené pro krvavé scény, a ne naopak.

Jediné plus bylo těch deset minut, to rozzuzlení, i když obsahově bylo na hlavu, tak zpracované bylo moc hezky. To bylo jediný moment, kde jsem si říkala: "Fuck yeah, kámo."

Další body už nejsou tak výrazné, a je jenom na názoru diváka, co si o tom pomyslí, každopádně čeho jsem si všimla: to, že z hrdinky Sayi udělali dobrosrdečnou blbku, bych ještě překousla. Grafika je moc pěkná, ale je taková zářivá, všude máte pastelové barvy, a mě to k tomu anime prostě nešlo. A co víc- vůbec tam nebyla TA atmosféra. TAková ta těžká, temná, depresivní atmosféra, kterou jsem v Blood + úplně milovala.

Takže, ti co viděli blood+, ani na to nekoukejte, protože to je fakt....ughh. Ti co neviděli Blood+, podívejte se na něj a tohle si zastrčte do škatulky "Nikdy se nedívat". Ti, co milujete krev a násilí v extrémním množstvím, najděte si to bez cenzury, určitě se vám to bude líbit.

Uf, tak mě zase jednou nhějaký anime naštvalo, a teď na druhou sérii Bakumana! Yayyyy!

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.